Sopkriget Tobias-Trapphuset 1-0

En granne har som vana att ställa sina sopor i portingången.
Efter ett tag börjar det lukta och då slänger jag det.
Nu har det hamnat ännu en soppåse i portingången och av någon anledning tror folk att det är jag som ställer dom där.
Så istället för att slänga skiten ställer dom påsen utanför min dörr!

Eftersom det inte är min så ställer jag tillbaka den.
Det går några timmar..
Påsen står utanför min dörr igen.
Jag flyttar tillbaka den. En natt går..
Påsen står utanför min dörr.
Jag flyttar tillbaka den. En dag på jobbet går..
Påsen står utanför min dörr.
Jag flyttar tillbaka den.
Några timmar går.. ett dygn går.. två dagar förflyter.
Och hör och häpna! Påsen är borta.
Jag vann! Tobias-Trapphuset 1-0.

Som Pär Larsson sa när han jaga biltjuven "Jag ger mig aldrig!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0