Robert Olsson

Förr i tiden brukade jag och gänget åka ivåg på Rövarresor till typ Kos, Sunny Beach och liknande.En som alltid var med på dessa resor var Robert Olsson.
Det har visat sig att Robert har en mycket unik egenskap.

På dessa ställen har det funnits turister av alla nationaliteter. Bulgarer, danskar, engelsmän, fransoser, you name it.Tråkig och normal som man är så är det ju nästan bara andra Svenskar(ofta i ens egen ålder) som man pratar och festar med.

En som inte följde den mallen var Robert.
Han hamnar alltid vid de mest osannolika människorna, ofta människor som pratar ett annat språk.
Är det inte en 69-årig dansk Köpenhamnssupporter så är det ett franskt medelålders par eller en bulgarisk strippa. Och det är inte bara några ord eller gäster
Nej nej dom kan sitta i timmar och diskutera, fråga mig inte om vad men så är det.

Och nu kommer vi till det unika, han kan inte Italienska, han kan inte Franska, han kan inte Bulgariska, han kan inte Kinesiska med mera.. Trotts det kan han i flera timmar sitta och prata med en Italienare på Italienska trotts att han inte kan ett ord på Italienska.
Endast gud vet hur han gör..

När vi var på Kos för många år sedan hade han gått och köpt sig ett cyklop och en snorkel.
Jag lovar, 75% av tiden vid stranden snorklade han runt i vattnet likt en nyfiken säl.
Jag frågade han vad han gör där under vattenytan hela dagarna.
Jag tror han svarade någonting om han tittar på djur, fiskar å krabbor och sånt.

Men där tror jag att han ljög faktiskt.
Jag tror inte han nöjde sig med att titta på dom, som med Italienarna och alla andra så tror jag att han prata med dom, fiskarna och krabborna alltså.
Och vet ni vad? Jag skulle fan inte bli förvånad om dom svarade.

Endast gud vet hur han gör..




Kommentarer
Postat av: Robert

Tu sei un malato davvero, io in realtà ricordo hai sempre detto, in Virginia, ne abbiamo parlato igentligen lo so, davvero non so che eh sempre così dannatamente ubriaco. hahaha

2011-09-09 @ 14:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0