Pizzabagarn har fått storhetsvansinne

Utan för mig finns en Pizzeria, för ett år sedan var den lite skabbig men sedan hände det saker.
Det kom en ny ägare, en smal ärlig och mycket ambitiös man.
Han arbetet envetet på dag som natt. Målade pizzerian röd, bytte bänkar, tapetsera om, gjorde om hela skiten.
Och fint blev det minsann!
Han är trevlig och Pizzorna blev godare än någonsin.

Nu i sommar starta han ett nytt projekt, han börja sälja grönsaker och frukt.
Han har byggt ut stora fruktställ mitt i gatan. Tomater, potatis, biggaråer och allt möjligt.
Frågar hur det går med grönsakerna blir han eld och lågor, det är priser hit och konkurrenter dit.
Verkar som han tagit upp kampen med Hemköpet mitt i mot.

Jag blir faktiskt lite orolig för honom, orolig att han fått hybris kanske till och med storhetsvansinne.
Vad blir det här näst färsk fisk, blomsterbutik/Pizzeria?
Framförallt blir jag orolig för Pizzorna och Kebaben, jag är orolig att han ska glömma det som är viktigast.
Det är en ändå en Pizzeria han har. Ja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0