Den hade väntat på mig i åratal, nu fick den mig!

Skulle åka till Frölunda Torg och köpa skor och tröja idag genom att ta 11:ans spårvagn från Saltholmen. Vad händer då, jo det är stopp i Spårvagnstrafiken. Smart som jag är går jag tillbaka till buss 114 och åker in till centrum istället. På bussresan går min mobil sönder, den bara lägger av, det lilla aset.

Jag kommer in till stan och går igenom alla skor i alla skoaffärer i hela Göteborg, nu kanske ja överdriver lite men det känndes så iaf. Jag ger upp skorna och låter mina röda svullna skotestartummar vila.


Jag går över till plan B: Att köpa en cool t-shirt.

Tittar och testar några hyfsade men de faller mig inte riktigt i smaken.

Plötsligt ser jag ev svincool hänga som ett raklamexempel högt upp på väggen, reklamexemplet är den sista så det blir den jag får testa.
MEN, denna T-shirt är icke en vanlig T-shirt!


Den måste tålmodigt hängt och lurat där på väggen i åratal för att kunna samla ihop dessa enorma mängder damm,kvalster och pollenskit.

Idag har den noga valt ut sitt offer, MIG..

Jag tar med den in i provhytten och testar.Plötsligt anfaller den och sprutar ut sina gifter in i ögonen och näsan på mig. Jag nyser och blir röd i ögonen, väldigt irriterande.

Tröjan som nyss var så cool var nu bara ful och äcklig. Jag vill absolut inte ha den mer.

Jag åker hem.


Kommentarer
Postat av: j

haha

2011-09-05 @ 22:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0